Waarom SEO uitbesteden?

Wil jij SEO uitbesteden omdat je hier weinig kennis van hebt? Dan ben je absoluut niet de enige. SEO is een specifiek vak geworden waar zelfs studies voor gemaakt zijn. Juist daarom is het verstandig om, mocht je onvoldoende kennis in huis hebben, te kiezen voor SEO uitbesteden. SEO is namelijk iets dat je niet half moet doen, je zult het volledig moeten toepassen. SEO valt onder online marketing, het is dan ook niet gek dat de meeste online marketingbureaus dit aanbieden.

Wil jij SEO uitbesteden maar weet jij niet waar je dit het beste kunt doen? Zoek dan eens op Google naar online marketingbureaus bij jou in de buurt. De aanbieders die bovenaan staan tonen aan dat zij SEO goed onder de knie hebben. Zonder SEO is het vrijwel onmogelijk om hoog in Google te ranken. Wil jij eerst meer over SEO weten voordat je kiest voor SEO uitbesteden? Lees dan de volgende alinea’s eens!

Wat is SEO nou eigenlijk?

Voordat je voor SEO uitbesteden kiest is het natuurlijk wel zo belangrijk dat je weet wat dit precies inhoudt. Er zijn namelijk vrij veel partijen in Nederland en je zult wel bij de juiste aanbieder uit moeten komen mocht je iets willen bereiken. Een goede aanbieder zal zowel je website intern als extern onder de loep nemen. In onderstaande alinea leggen we eerst uit wat het interne gedeelte precies inhoudt.

Met interne SEO zorg je ervoor dat je website voldoet aan alle eisen van Google. Het is namelijk belangrijk dat Google jouw website waardeert, alleen zo zal je stijgen in de zoekmachines. Kortom, je website zal volledig geoptimaliseerd moeten worden als je echt iets wilt bereiken. Onder het optimaliseren van de website vallen een aantal dingen. We beginnen met de meta omschrijving. Dit is een omschrijving die mensen te zien krijgen als ze jouw website opzoeken in Google, deze tekst zal pakkend moeten zijn. Mocht jij je afvragen of jouw meta omschrijvingen goed zijn? Download dan de tool Yoast eens. Deze tool geeft namelijk aan of jouw meta omschrijvingen goed zijn.

De ideale tool

Yoast helpt niet alleen bij het maken van de juiste meta omschrijvingen. De tool geeft bijvoorbeeld ook aan of er voldoende content op pagina’s staat en of het zoekwoord voldoende op de pagina’s terugkomt. Dit zijn allemaal vrij belangrijke punten waar op gelet zal moeten worden bij het optimaliseren van een website. Verder is het ook belangrijk dat er voldoende interne links zijn en dat er niet te veel zware afbeeldingen zijn, dit maakt de website namelijk sloom. Vind jij dit allemaal erg lastig? Kies dan voor SEO uitbesteden!

In bovenstaande alinea’s vind je veel informatie over het interne proces. Zoals al eerder vermeld bestaat SEO ook nog uit een extern gedeelte. Dit houdt eigenlijk in dat je links zult moeten vergaren. Links die naar jouw website verwijzen en die afkomstig zijn van websites die Google als belangrijk ziet. Dit is iets dat je het beste kunt laten doen door een online marketingbureau, zij helpen jou met SEO uitbesteden.