Hoe zet je jouw Google Adwords uitgaven om in inkomsten?

Geld overmaken naar Google is niet zo moeilijk. Maar hoe zorg je ervoor dat je dit geld ook weer terug verdient en uiteindelijk meer verdient dan je uiteindelijk uitgeeft aan Google? Hieronder verschaffen we informatie over het beginnen van een Google Adwords en hoe je ervoor zorgt dat je de Goolge Adwords investeringen weer terug verdient.

Online adverteren wordt ieder jaar duurder, zo ook Google Adwords. De ene zoekwoord is duurder dan de ander. Zo wordt voor veel gebruikte zoekwoorden al gauw meer dan 1 euro per klik in rekening gebracht. Hoe zet je deze klink uiteindelijk om in een verkoop en hoeveel verkopen heb je nodig om de Google Adwords uitgaven weer terug te verdienen? Dit zijn belangrijke vragen of aan jezelf te stellen.

Richt je op de juiste zoekwoorden

Ieder persoon is anders en de meeste mensen zullen verschillende termen gebruiken wanneer ze naar iets op zoek zijn. Het is onmogelijk om alle zoekwoorden te dekken en dat moet je ook niet willen. Om het overzichtelijk en effectief te houden is het slimmer om op een aantal zoekwoorden te richten. Het is belangrijk dat je voor niche zoekwoorden kiest, want om de uitgaven aan Google Adwords terug te verdienen probeer je niet alleen meer conversie te boeken maar ook het bedrag dat je maandelijks aan Google uitgeeft omlaag te brengen.

Vervolgens is het belangrijk om per zoekwoord een schatting te maken wat de bezoeker precies wilt. Kun je aan het zoekwoord afleiden of de bezoeker graag meer informatie wil hebben of dat het op het punt staat om een product aan te schaffen? Het is belangrijk dat je weet welk stadium de consument in het verkoopproces is, zodat je deze de juiste informatie op het juiste moment kunt aanbieden.

Richt je landingspagina in

Het inrichten van de landingspagina’s sluit aan op het uitkiezen van de zoekwoorden. Wanneer je de zoekwoorden hebt uitgekozen en je weet wat de behoeften van de bezoeker per zoekwoord zal zijn, zal je moeten bepalen of je één landingspagina gebruikt of meerdere landingspagina’s. In de meeste gevallen zal je merken dat je meerdere ladingspagina’s nodig hebt. In sommige gevallen hoef je dan alleen maar de volgorde van de gepresenteerde informatie en afbeeldingen te veranderen en in andere gevallen heb je compleet nieuwe landingspagina’s nodig.

De landingspagina is nooit af. Je zult constant de data in de gaten moeten houden en op basis van deze informatie aanpassingen moeten maken. Op deze manier zorg je ervoor dat jouw pagina geoptimaliseerd wordt, zodat bezoekers de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben. Het nadeel van Google Adwords is dat je het een tijdje moet laten runnen om te kijken wanneer je verbeteringen op de bestaande landingpagina’s kunt doorvoeren. Na verloop van tijd ben je in staat om jouw landingspagina’s beter in te richten en zal je van zelf zien dat je meer conversie zal boeken.

Tot slot is het belangrijk dat jouw business gerelateerd is aan jouw business. Wanneer dit niet het geval is of wanneer je producten hebt die weinig online aangeschaft worden is het wellicht geen goed idee om aan Google Adwords deel te nemen. Er zijn veel voorbeelden van mensen die veel geld uitgeven aan Google Adwords maar niet het gewenste resultaat boeken. Zorg er daarom voor dat je onderzoek doet en de statistieken van jouw website constant in de gaten blijft houden. Meer weten? Schakel de Google Adwords specialist vandaag nog in.

Wanneer je zelf weinig verstand hebt van Google Adwords is het wellicht een beter idee om een specialist in te schakelen. Op deze manier weet je zeker dat het op de juiste manier gebeurt, zodat je het maximale conversie uit je bezoekers haalt.